Kedy záťažovú prikrývku radšej nahradiť ľahšou?

ilustračný záber

Záťažové prikrývky sa tešia popularite po celom svete. Výskumy, ktoré zisťovali spokojnosť ľudí s ich používaním, ukázali, že či ide o úzkosť, nespavosť alebo zmiernenie prejavov autizmu, väčšina ľudí by sa k používaniu záťažových prikrývok vrátila, lebo to pociťuje ako prínos. Sú však situácie, kedy je lepšie záťažovú prikrývku odložiť a nahradiť nejakou ľahšou prikrývkou.

Matky s bábätkami a malé deti

Ak sa vám narodí bábätko a spáva s vami alebo s matkou v jednej posteli, na čas, kedy je dieťa v posteli, by záťažová prikrývka mala určite oddychovať niekde v suchu. Dojčiace matky majú často prerušovaný spánok a kvôli únave môžu na krátke alebo dlhšie časti noci spať tuhým spánkom. Aj keď záťaž býva v prikrývkach rozložená rovnomerne, aj časť prikrývky môže byť pre malé dieťa nebezpečná, ak by ostalo pod ňou.

Pre deti všeobecne odporúčame, aby do 5 rokov a 20 kíl záťažovú prikrývku používali len pod dohľadom dospelých. Pre deti staršie platí pravidlo, že by vždy mali byť schopné bez námahy sa spod prikrývky dostať.

Kedy záťažovú prikrývku nepoužívať a kedy sa radiť s lekárom?

Ďalšou skupinou ľudí, ktorí by radšej mali voliť niečo ľahšie, sú diabetici a diabetičky. Konkrétne pri cukrovke druhého typu. Keďže toto ochorenie spôsobuje slabší prietok krvi v krvnom obehu, záťaž najmä na nohách by mohla napomôcť vzniku tzv. diabetickej nohy.

Ak máte problém so srdcom alebo dýchaním, zakúpenie záťažového paplóna alebo záťažovej deky by ste mali konzultovať so svojim lekárom. Pri niektorých diagnózach to nie je problém, pri iných by to mohlo spôsobiť ťažkosti.Rovnako pri citlivej koži a chorobách kože. Záťaž na tele zvyšuje trenie medzi telom a prikrývkou, čo niekedy nemusí byť žiadúce. V prípade liečenia otvorených rán alebo štichov po operácii je až do vyliečenia lepšie záťažovú prikrývku odložiť.

Fóbie a strachy, pri ktorých treba zvýšiť opatrnosť

Poslednou kategóriou, pri ktorej je hodno sa pozastaviť, sú fóbie a úzkosti. Záťažová prikrývka pomáha ľuďom pri záchvatoch úzkosti, depresiách alebo strese. No ak človek trpí klaustrofóbiou(úzkostný strach z uzavretých priestorov) alebo kleithrofóbiou (úzkostný strach z uväznenia, najčastejšie spájaný s uviaznutím pod snehom alebo pod ľadom), mal by prikrývku skúšať najprv na krátke časové intervaly a aj po odskúšaní ju skôr využívať na akútne ukľudnenie a nie na celonočný spánok.

Záťažové prikrývky pomáhajú ľuďom na celom svete s mnohými problémami, no nie sú všeliekom ani univerzálnym riešením na prejavy civilizačných a iných chorôb.

Login

Password Recovery

Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

SHOPPING BAG (0)

Added to wishlist!